Friday 29 April 2011

Terselit Nilai Dalam Kehidupan

Bismillahirahmanirrahim. Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Alhamdulillah, hari ini aku nak cita nilai yang aku dapat dan aku akan kongsi kpd pembaca yang budiman.
bak kata cikgu Muhammad bin Aspari
"Apabila kita membuat  sesuatu perkara, maka fikirlah dan cari nilai atau moral kita dapat.
Setelah itu apa yang anda akan lakukan pada masa akan datang."

Kerjasama (التعاون)
Seronokkan apabila kawan kita membantu antara satu sama lain.
Masa kat kelas tengahari tadi, kitaorang buat penyusunan untuk peperiksaan pertengahan
tahun yang akan mengunjung tiba pada 3 Mei 2011. Hurm...aku teruja tengok semangat kengkawan aku yg sanggup tolong untuk membantu tolak loker yang gedabak apatah lagi berat dgn buku. 




Seterusnya adalah::

 Kesabaran (الصبر)
Apa aku nak cite skang ni, kes untuk mengangkut diri pulang kerumah.
Waduuh..!! bas da ada tapi kita tak tau pLak bas SOUTRHEN(bet0l kew aku eja nih) tu bas kteorg.
Selalu ya bas skola Raja yg kteorg naik.
Erm..Dalam keadaan yg sangat panas kami menahan kebakaran kulit
 kerana tidak memakai SUNBLOCK. Watch out!! Tapi rupa2nya sabar itu sangat INDAH. 
Kami sempat berfoya-foya di tengah terik matahari. Zoom in!!





So, what should we do after this!!
From now learn to find the value in our daily activities!!



No comments:

Post a Comment